مرکز نوآوری
در سال 1399، این کانون به مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی همدان ارتقا یافت و موقعیت مکانی آن به طبقه پنجم ساختمان مرکزی دانشگاه منتقل گردید و مراحل تجهیز و آماده سازی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به تیم های دارای عضویت و فعال در این مرکز با موفقیت انجام شد.
- روند پذیرش و شرایط لازم
جهت پذیرش در مرکز ابتدا باید فرم پذیرش را پر کنید و آن را به همراه مدارک لازم(قید شده در فرم پذیرش) به کارشناس مرکز تحویل دهید. داوران فرمهای پذیرش را بررسی کرده و در صورت وجود قابلیت جهت تجاریسازی در طرح، از تیمها جهت مصاحبه حضوری دعوت به عمل میآید.جلسات مصاحبه حضوری مرکز با حضور داوران و اعضای شورای مرکز برگزار میشود.
پس از انجام مصاحبه حضوری با تیمها، وضعیت تیم ارزیابی شده و نتیجه پذیرش حداکثر تا یک هفته پس از مصاحبه به اطلاع تیم خواهد رسید.
طبق سیاست حمایتی دانشگاه صنعتی همدان در مرکز، این برنامه تنها مجاز به ارائه خدمات به تیمهایی است که حداقل یک عضو دانشجوی دانشگاه صنعتی همدان یا فارغالتحصیلی که بیش از شش ماه از زمان فارغالتحصیلیاش از این دانشگاه نگذشته باشد، داشته باشند. بنابراین درصورتیکه تیم شما این ویژگی را ندارد از ارائه درخواست خودداری کنید. - پس از پذیرش
حمایتهای مرکز از تیمهای نوآور دانشجویی
1. فضای کاری
- فضای استقرار برای تیمها
- بهرهمندی از اینترنت دانشگاه
- بهرهمندی از سالن کنفرانس
- امکان استفاده از خدمات آزمایشگاهی و کارگاههای دانشگاه
2. آموزش و مشاوره
- برگزاری دورههای آموزشی در حوزه مدیریت کسب و کار
- ارایه مشاورههای حقوقی، مدیریتی و تجاریسازی
- برگزاری نشست با صاحبان صنایع و کارآفرینان موفق
3. تبلیغات و بازاریابی
- استفاده از پشتیبانی و حمایتهای معنوی دانشگاه
- ارایه دستاوردهای تیمهای موفق در نمایشگاهها
- معرفی تیمهای موفق در سایت دانشگاه و رسانهها
- فراهم آوردن بسترهایی جهت جذب سرمایهگذار برای طرحهای موفق
- صدور گواهی و معرفینامه در صورت درخواست تیم
4. کمک به دریافت تسهیلات مالی
- اطلاع رسانی تسهیلات قابل دریافت از سوی پارک علم و فناوری استان یا سایر ارگانها
5. اطلاع رسانی
- اطلاع رسانی نیازمندیهای صنعت به تیمها و تسهیلگری ارتباط با آنها
- اطلاع رسانی رویدادهای علمی، پژوهشی و فناوری
پس از پذیرش تیمها در مرکز، هر تیم به مدت ۶ ماه در فضای مرکز استقرار خواهد یافت. این مدت در صورت فعال بودن تیم و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده تا ۹ ماه قابل تمدید است.
- فضاهای خصوصی هر تیم
- فضاهای عمومی
- بهره مندی از سالن کنفرانس
- امکان استفاده از خدمات آزمایشگاهی و کارگاههای دانشگاه
- امکانات فضای خصوصی و عمومی
- بهره مندی از اینترنت دانشگاه
روند اخذ تسهیلات
کلیه گروههای مستقر در مرکز جهت درخواست تسهیلات، فرایند ذیل را انجام دهند:
- ارائه درخواست استفاده از تسهیلات با قید مبلغ مدنظر تا سقف ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
- ارائه پیشفاکتور هزینه¬های تجهیزات مورد نیاز
- تکمیل فرم طرح کسب و کار
- تکمیل فرم زمانبندی کلی و جزئی (با ذکر اهم فعالیتها و تجهیزات مورد نیاز و هزینه آنها)
- ارائه فرمها به کارشناس مرکز
در این مرحله، فرمها به کارگروه اعتبارات و تسهیلات پارک ارسال می¬شود. پس از بررسی در آن کارگروه، در صورت موافقت با اعطای تسهیلات ، مبلغ تسهیلات اعطایی نیز مشخص می¬گردد.
پس از تشکیل پرونده در امور مالی پارک، متقاضی تسهیلات جهت ارائه ضمانت¬های لازم به بانک عامل معرفی شده و فاز اول تسهیلات پرداخت می¬گردد.
در صورتیکه تسهیلات پرداختی در دو یا سه فاز باشد، پس از پرداخت فاز اول تسهیلات، مجری طرح موظف است موارد زیر را جهت دریافت فازهای بعدی به انجام رساند:
تکمیل فرم گزارش عملکرد که در آن فعالیت¬های انجام شده به همراه ریز هزینه¬ها و فاکتورهای هزینه شده در فاز اول تسهیلات ارائه می¬شود.
- ارائه فرم گزارش عملکرد به کارشناس مرکز
- بررسی عملکرد گروه کانونی در جلسه نظارت و ارزیابی
- تکمیل فرم دستور پرداخت فاز دوم تسهیلات در صورت تایید در جلسه نظارت و ارزیابی
- پرداخت فازی بعدی تسهیلات
- لازم به ذکر است همه فرم¬ها از پایین صفحه قابل دریافت است.