ساره فرهادی
کارشناس اداره رفاه دانشجویی
کارشناس الهیات و معارف اسلامی
شماره تماس: 38411427– 081
آدرس ایمیل:    refahi@hut.ac.ir

الف-شرح وظایف:
  1.  تشکیل پرونده تمام وام های دانشجویی
  2.  بارگذاری  جداگانه اطلاعات دانشجویان متاهل ، دانشجویان تحت پوشش نهاد های خاص، و.. در سایت صندوق رفاه .
  3.  بستن لیست تمام انواع وام ها در تاریخ مشخص شده از طرف صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و ارسال بموقع لیست های وام در هر ترم.
  4. پیگیری تمام امور مربوط به وام  و اعتبارات وام های دانشجویی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری  تا لحظه واریز به حساب دانشجوها
  5.  تکمیل گزارش آماری  درخواستی وزارت علوم در پایان هر ترم و ارسال گزارش از طریق پست  برای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم
  6.  کار با دو نرم افزار تخصصی صندوق رفاه شامل: اتوماسیون کارکنان صندوق رفاه وزارت علوم –   پورتال دانشجوان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم
  7.  انجام تمام امور مربوط به قرارداد کاردانشجویی های تمام واحد های دانشگاه و ارسال به امور مالی جهت واریز حق الزحمه  در پایان هر ترم
  8. عقد قرارداد بیمه حوادث کلی دانشجویی با پایین ترین قیمت ممکن در مهر ماه هر سال با نمایندگی بیمه  ،  همچنین صدور گواهی بیمه در طول سال برای هر دانشجویی متقاضی استفاده از بیمه .
 
ب -دستاورد ها :
  1. اخذ بیشترین اعتبار ممکن از وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی 1399-1398 و سال تحصیلی 1400-1399  بصورتی که تمام دانشجوهای متقاضی دریافت وام که دارای پرونده وام در صندوق رفاه بوده اند  توانستند از وام درخواستی خود بهره مند شوند
  2. دریافت لوح تقدیر از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات  و فناوری برای اولین بار توسط  کارشناس اداره رفاه در دانشگاه، سرکار خانم فرهادی  در سال 1399  بخاطر اجرای صحیح و بموقع آیین نامه جدید پرداخت وام های دانشجویی.
 

بیشترین پرسش دانشجوها از اداره رفاه در ایام کرونا به همراه پاسخ سوالات شما عزیزان:
  • 1 –با توجه به محدودیت تردد در ایام کرونا مدارک تشکیل پرونده و یا فاکتور خرید جهت وام ضروری را به چه صورت تحویل دهیم؟

    پاسخ: راهنمای تشکیل پرونده و فرم های لازم در سایت دانشگاه جهت دانلود دانشجوها قرار گرفته است که شما پس از انجام مراحل تشکیل پرونده  مدارک را به ادرس دانشگاه پست نموده یا از طریق دوستانی که در شهر همدان دارید  بصورت حضوری تحویل دهید.
  • 2-مبلغ وام ها چرا کم می باشد ؟

    پاسخ: تعیین مبلغ تمام وام ها از طرف صندوق رفاه بوده است و هیچ دانشگاهی توان تغییر دادن مبلغ وام ها را ندارد.
  • 3-چرا وام مسکن حذف شده ؟

    پاسخ: مسکن دانشجوهای متاهل برقرار است اما مسکن دانشجوهای مجرد با توجه به تعطیلی دانشگاه و خوابگاه ها فعلا  وجود ندارد.
  •  4- برای تشکیل پرونده دیر اقدام کرده ام آیا به من وام تعلق میگیرد ؟

    پاسخ: با توجه به اینکه در زمان ابلاغ اعتبار کارشناس باید تمام تلاش و تمرکز خود را برای هزینه کردن و اطلاع رسانی اعتبارات انجام دهد و تشکیل پرونده در این ایام مقدور نیست اما بنده تا لحظه آخربرای  تمام دانشجوهای متقاضی پرونده تشکیل داده ام لذا خواهشمندم در صورت درخواست هرچه صریع تر اقدام به تشکیل پرونده نماید.
  • 5-با توجه به اینکه در ترم های گذشته وام ضروری کمک آموزشی خرید لب تاپ یا ماشین حساب دریافت نموده ام آیا در این ترم میتوانم وام خرید گوشی یا لب تاپ دریافت کنم؟

    پاسخ : خیر . طبق قوانین صندوق رفاه هر دانشجو  در طول تحصیل در هر مقطع یکبار میتواند وام کمک آموزشی دریافت نماید .
  • 6-آیا میتوانم با گرفتن موافقت از معاونت دانشجویی یا رئیس دانشگاه وامی را خارج از قوانین تعیین شده صندوق رفاه دریافت نمایم ؟

    خیر . هیچ یک از قوانین مندرج در بخشنامه ارسالی صندوق رفاه قابل تغییر نمی باشد( بجز یک مورد که در این ترم برای کارشناسان دانشگاه ها  امکان ثبت وام ضروری به تعداد محدودی تا سقف 5 میلیون تومان برای هر دانشجویی که لب تاپ یا گوشی موبایل به جهت مجازی شدن آموزش خریداری نموده است و دانشجو شرایط مالی مناسبی ندارد با تایید  معاونت دانشجویی و کارشناس مربوطه قابل ثبت و پرداخت می باشد البته اگر دانشجوی مورد نظر در ترم های گذشته  از وام کمک آموزشی استفاده نکرده باشد )
  • 7-دانشجو می تواند بدون ضامن و ضمانت وام دریافت نماید ؟

    پاسخ:  خیر
  • 8-وام برتر به چه دانشجویی داده میشود ؟

    وام ضروری برتر برای دانشجوهای است که رتبه کنکور آنها بین 1 تا 500 باشد یا رتبه 1تا3 خوارزمی داشته باشند یا رتبه 1 تا 3  المپیاد های علمی
  • 9-زمان دقیق واریز وام ها به حساب دانشجو چه تاریخی است ؟

    پاسخ : واریز وام ها  و  انجام امور مالی آن زمان­بر بوده و بر عهده صندوق رفاه وزارت علوم  می باشد که هیچ زمان دقیق و مشخصی ندارد و  گاهی به دلیل نبودن اعتبار و منبع مالی از طرف صندوق با تاخیر پرداخت میشود.
  • 10-چگونه از زمان و میزان پرداخت وام ها مطلع شویم ؟

    پاسخ: با مراجعه به سایت دانشگاه صنعتی همدان قسمت اخبار در صورت آغاز ثبت نام اطلاعیه به همراه توضیحات کامل درج میشود که برای هر نیمسال معمولا یک ماه قبل از آغاز شروع ثبت نام  ترم تحصیلی باید دانشجو منتظردرج اطلاعیه باشد اما متاسفانه تاریخ دقیق از طرف صندوق رفاه مشخص نیست.
  • 11- من درخواست وام داده ام چرا به بنده وام تعلق نگرفته ؟

    پاسخ:در سال تحصیلی 98 و 99 به تمام متقاضی های دریافت تسهیلات،وام تعلق گرفته است مگر دانشجوهای که سنوات آنها پایان یافته یا خارج از زمان تعیین شده توسط صندوق رفاه اقدام به درخواست وام نموده اند یا اینکه دارای پرونده وام نبوده اند .