هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.

معرفی آزمایشگاه

آزمایشگاه‎های گروه برق فعالیت خود را از سال ۱۳85 با هدف ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان محترم آغاز نموده ‌است. گروه مهندسی برق تلاش نموده‌است با تهیه تجهیزات استاندارد و دقیق، زمینه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی مهندسی برق را پوشش داده و در جهت رفع نیازهای علمی و آزمایشگاهی دانشجویان گام بردارد. هم‌اکنون آزمایشگاه‎های این گروه با دارا بودن تجهیزات دقیق و استاندارد آماده انجام کلیه دروس آزمایشگاهی می‌باشد که شامل آزمایشگاه‌های ذیل است.
 
دکتر حمید رضا شاه دوستی
سرپرست آزمایشگاه
تلفن : 08138411533

لیست آزمایشگاه :

  • آزمایشگاه مدار و الکترونیک
  • آزمایشگاه مدار های پالس و دیجیتال
  • آزمایشگاه سیستم های دیجیتال
  • آزمایشگاه الکترونیک صنعتی
  • آزمایشگاه پردازش سیگنال های دیجیتال
  • آزمایشگاه ماشین های الکتریکی
  • آزمایشگاه کنترل خطی
  • آزمایشگاه کنترل صنعتی
  • آزمایشگاه ابزار دقیق
  • آزمایشگاه مدار مخابراتی
  • کارگاه برق
  • آزمایشگاه تحقیقاتی برق
احسان زمانیان
کارشناس آزمایشگاه
تلفن : 08138411321

کارشناس آزمایشگاه

  • مدار و الکترونیک
  • سیستم های دیجیتال
  • پردازش های سیگنال های  دیجیتال
  • مدارهای مخابراتی
رضا میر رازی
کارشناس آزمایشگاه
تلفن : 08138411222

کارشناس آزمایشگاه

  • الکترونیک صنعتی
  • ماشین های الکتریکی
  • کارگاه برق
دستورکار DSP
دستور کار آز مخابرات دیجیتال
دستورکار آز مدار و الکترونیک
دستورکار  الکترونیک3
دستورکار تکنیک پالس
دستورکار سیستم های دیجیتال1

آزمایشگاه گروه مهندسی برق

آزمایشگاه مدار و الکترونیک

دراین آزمایشگاه دانشجویان، جنبه های عملی و نرم افزاری  مفاهیم و کاربردهای دانش مدارو الکترونیک در طراحی وآزمایش مدارها و سیستم های الکترونیکی پایه را که به صورت تئوری در دروس مدارهای الکتریکی و الکترونیک 1، 2 و3 فرا گرفته اند، مورد بررسی قرار می دهند.

آزمایشگاه سیستم های دیجیتال

در این آزمایشگاه دانشجویان بصورت عملی با روش‌های تحلیل و طراحی مدارهای منطقی و سیستم‌های دیجیتال از طریق آشنایی با سخت افزار، نرم‌افزار و زبان توصیف سخت‌افزار سیستم‌های دیجیتال توسط ست آموزشی FPGA آشنا می شوند.

آزمایشگاه الکترونیک صنعتی

الکترونیک صنعتی ترکیبی از قدرت,الکترونیک و کنترل است. کنترل به بررسی مشخصه های دینامیک و حالت پایدار سیستم با حلقه بسته می پردازد. الکترونیک صنعتی بر اساس خاصیت کلید زنی عناصر نیمه هادی قدرت پایه گذاری شده است.با پیشرفت تکنولوژی نیمه هادی های قدرت،قابلیت کار با توان و سرعت کلیدزنی وسایل قدرت بطور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است.پیشرفت در تکنولوژی میکروپروسسور ها تاثیر زیادی در کنترل و ایجاد روش های کنترلی برای عناصر نیمه های قدرت داشته است.وسایل مدرن الکترونیک قدرت از نیمه هادی های قدرت که می توانند به ماهیچه تعبیر شوند و میکروالکترونیک که مشابه استعداد مغز می باشد،استفاده می کنند.

آزمایشگاه پردازش سیگنال های دیجیتال

آشنایی با پردازنده های DSP و چگونگی پیاده سازی الگوریتمهای ریاضی بر روی آنها مد نظر بوده است.
تست انواع الگوريتمهاي پردازش سيگنال با استفاده از دو عدد A to D و D to A كه تنظيم آنها به آساني قابل انجام است.
استفاده از يك JTAG داخلي.
اتصال آسان به كامپيوتر و نرم‌افزار
داراي يك جزوه آزمايشگاهي با 10 آزمايش كامل
امكان تعريف آزمايشهاي دلخواه بر اساس نيازهاي درسي
امكان فعال سازي تنظيمات هر آزمايش از منوهاي دستگاه به آساني
نمايش انواع تصاوير رنگي و سياه و سفيد.
داراي 8 كليد ديجيتال ورودي
داراي 8 LED خروجي

آزمایشگاه ماشین های الکتریکی

در این آزمایشگاه دانشجویان ماشینهای DC را در حالتهای ژنراتوری و موتوری در اتصالا ت مختلف می بندند. سپس ماشینهای جریان متناوب سنکرون و آسنکرون و موتورهای تکفاز را مورد آزمایش قرار می دهند. ترانسفورماتورهای تکفاز و سه فاز از دیگر آزمایشهای قابل انجام در این آزمایشگاه می باشد. همچنین دانشجویان در این کارگاه راه اندازی الکتروموتورهای تکفاز و سه فاز و کنترل آنها را فراگرفته و با مدارات قدرت و فرمان آشنا می شوند.

آزمایشگاه کنترل خطی

در اين آزمايشگا ه دانشجویان با سيستمهاي كنترل خطي آشنا خواهند شد . در اين راستا آزمايشهايي طراحي شده اند كه دانشجویان  را با تحليل، پياده سازي و شناسايي فرايندها و كنترل كننده هاي مختلف آشنا نمـوده و پـس از آن با كاربرد اين سيستمها در كنترل چند فرايند آشنا خواهند شد

آزمایشگاه کنترل صنعتی

هدف از این آزمایشگاه، آشنایی عملی دانشجویان با مباحث فنی پیاده سازی کنترل¬ کننده¬ ها در محیط صنعتی است. در این راستا، آموزش و برنامه ¬نویسی کنترل¬ کننده¬ های منطقی برنامه¬ پذیر PLC (Programmable Logic Controller)  بطور خاص مورد توجه قرار گرفته است.  

آزمایشگاه ابزار دقیق

آزمايشگاه ابزار دقيق با استفاده از مجموعه هاي آزمايشگاهي و خطوط توليد و كنترل صنعتي شبيه سازي شده ؛ سنسور هاي صنعتي كه در صنعت استفاده مي شود را مورد بررسي قرار مي دهد. در اين آزمايشگاه مي توان با استفاده از سنسورهاي موجود و بردهاي ميكرو كنترلر و PLC موجود در آزمايشگاه پروژه هاي تحقيقاتي مورد نياز در بخش صنعت را انجام داد و سنسورهاي خاص را در بخش تحقيق طراحي و سپس به مرحله توليد صنعتي رساند.

آزمایشگاه مدارهای مخابراتی

در این آزمایشگاه دانشجویان با عملکرد مدارات و سیستم های مخابراتی آنالوگ بصورت عملی در قالب  مجموعه برد های آموزشی آشنا می شونددر این آزمایشگاه به
طراحی و تحلیل انواع فیلترها
نوسان‌سازهای سینسوسی RF
مدولاتورها و آشکارسازهای AM
مدولاتورها و آشکارسازهای FM
مبدل‌های A/D و D/A
پرداخته می‌شود.